کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735713829 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316319 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

ماهواره آزمایش اینترنت 6G به فضا ارسال شد

به گزارش سافت گذر، هنوز در بسیاری از نقاط جهان استفاده از 5G در حد رؤیا باقی مانده است. این شبکه ارتباطی به خاطر سرعت بالایی که دارد امکان توسعه صنایع جدید را خواهد داد. اما مسئله این است که همچنان فاصله زیادی تا زمان همه گیری این شبکه داریم و حتی در برخی کشورها که زیرساخت های لازم فراهم شده نیز سرعت اینترنت نهایتاً LTE است. در چنین شرایطی باید از سیگنال های باند زیاد mmWave استفاده شود تا سرعت افزایش یابد. خلاصه اینکه هنوز زمان زیادی تا تحقق رؤیای بهره گیری از اینترنت 5G باقی مانده است.

5G 6G اینترنت 5G اینترنت 6G شبکه نسل 6 ارتباطات

آزمایش اینترنت 6G با ارسال ماهواره به فضا توسط چین

رقابت بر سر ایجاد شبکه های اینترنتی پرسرعت به گونه ای است که شرکت های مخابراتی سعی می کنند امکانی را به وجود بیاورند تا کاربران بتوانند در عرض چند ثانیه یک سریال کامل را دانلود کنند. اینترنت 6G یکی از شبکه هایی است که علاوه بر افزایش ایمنی یک کشور، سبب توسعه صنایع آن نیز می شود به همین دلیل مقامات ایالات متحده از اینکه چین ماهواره آزمایش این شبکه را به فضا ارسال کرده راضی نیستند. طبق اعلام نیویورک تایمز، ماهواره ای با اسم Star Era-12 در سکوت کامل به فضا پرتاب شده تا از آنجا بتوان فرکانس های زیاد اینترنتی را آزمایش کرد. تیاگاراجان نانداگوپال از مؤسسه ملی علوم به نیویورک تایمز می گوید که باندهای زیاد استفاده شده توسط ماهواره ها خیلی راحت در فضا گم می شوند. او همچنین ادامه می دهد که تخمین زده ماهواره چینی ها دارای سرعت دانلود 100 تا 500 گیگابیت بر ثانیه خواهد بود و این یعنی 100 برابر سرعت فعلی 5G در گوشی های هوشمند.

پروفسور توماسو ملودیا که مدیریت بخش اینترنت اشیا دانشگاه جنوب شرق را بر عهده دارد، می گوید که 6G باعث خواهد شد تا بتوانیم یک فیلم رزولوشن بالا را در 8 ثانیه و یا 1500 عکس باکیفیت را در کمتر از یک دقیقه دانلود کنیم. او یادآوری می کند که شبکه نسل 6 ارتباطات باعث پیشرفت صنایع پزشکی نیز خواهد شد زیرا امکان انجام عمل جراحی از راه دور را به وجود می آورد. ملودیا اعلام می دارد که ایالات متحده هنوز فرصت پیوستن به رقابت توسعه 6G را از دست نداده و نانداگوپال هم می گوید دولت آمریکا نباید دست روی دست بگذارد و شاهد توسعه 6G توسط چین باشد. پروفسور ملودیا می ترسد که ایالات متحده مشغول سایر تکنولوژی ها شده و تمرکزش را از روی شبکه های مخابراتی برداشته است. او می گوید:«« احساس راستین من آن است که ما با تکنولوژی های متفرقه نظیر هوش مصنوعی و حافظه ابری مشغول می شویم و برای شبکه های ارتباطی در حد مصرف کننده هستیم و همه گیری بیماری باعث شده که بفهمیم به اینترنت وابسته ایم. نباید این گونه فکر کنیم که چین پیروز این نبرد شده و ما نشده ایم»».

طبق ادعای پانو یاناکوگیورگوس، چین سردمدار توسعه 5G بوده و می خواهد همین کار را در مورد 6G انجام دهد. در حالی که چین هنوز برنده شبکه نسل 6 ارتباطات لقب نگرفته اما می تواند همان مسیر توسعه 5G را پیش ببرد. او یادآور می شود که چین برنامه 5 ساله مدون کرده بود و حالا به خاطر آن "شاه اینترنت 5G" نامیده می شود. او مخابرات چین را با مخابرات انگلستان در قرن 19 مقایسه می کند و می گوید:«« هر که کنترل شبکه های مخابراتی را در دست بگیرد، دنیا را کنترل خواهد کرد»».

یاناکوگیورگوس نگران است که سردمداری اولیه چین در اینترنت 6G باعث خواهد شد تا آمریکا و اروپا مجبور شوند استانداردهای خاص خودشان را برای این شبکه تعریف کنند. او می گوید که در روزهای اول اینترنت 3G، تفاوت استانداردهای موجود در ایالات مختلف سبب شد تا گوشی های آمریکایی در دیگر کشورها کار نکنند.

رویترز در توییتر خود نوشت:«« چین اولین ماهواره 6G خود را به مدار کره زمین فرستاد. این تکنولوژی 100 برابر 5G سرعت خواهد داشت»».

هنوز زمان زیادی تا اینکه بشنویم اینترنت 6G به صورت گسترده قابل استفاده شده باقی مانده اما این به معنای آن نیست که ایالات متحده و سایر کشورها باید منتظر فرصت های بعدی بمانند و زمان حال را از بدهند.

 

 
منبع: phonearena.com 

 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48029 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/08/25 تعداد مشاهده: 3306
سافت گذر
نظرات بینندگان

رحمان بخش قلندرزهی 1399/08/25 15:04
عالی کله چار اینترنت رو ۶Gکنید
رحمان بخش قلندرزهی 1399/08/25 15:03
عالی